Tuesday 5 June 2012

merepek sana sini..


sangat2 setuju dengan ayat nie.. sebab biler kiter tengah marah, apa yg kita cakap, kita xkan berfikir panjang n xpk dgn warasnya.. asalkan kemarahan kita tue dapat dilepaskan.. sebab tue dalam islam kita perlu menghindar diri kita daripada marah.. kerana syaitan akan bersama kita di saat api kemarahan tue merah menyala.. macam2 boleh jadi.. n kadang kala tue di luar kemampuan akal fikiran kita.. so before buat aper2 decision or respond pada org lain, make sure dats kita tidak berada didalam keadaan marah.. :)

xbuat janji sesuka ati biler tgh bahagia.. gembira.. n senang ati.. coz kita xtau aper yang akan jadi di masa akan datang. belum pasti kita boleh menunaikan semua janji2 kita.. senang citer macam org bercinta la.. macam2 janji yang ditaburkan.. biler putus di tengah jalan.. mcm mana citer plak? lu pk la sendiri.. :)

xmbuat keputusan ketika sedang bersedih pun patut di amalkan.. coz dikala emosi kita sedang di landa kesusahan atau sedang bersedih, minda kita akan membuat keputusan yang drastik kerana dibawah pengaruh minda separa sedar.. kita jarang akan memikirkan kesan jangka masa panjang di dalam setiap keputusan yg kita buat.. oleh itu, elak2 kan la diri kita dari membuat keputusan sewaktu kita sedang berduka lara.. terutama sekali biler putus cinta, gagal lam perkahwinan, gagal lam peperiksaan.. n sebagainya.. anggapla semua itu dugaan dr Tuhan kerana Tuhan rindukan rayuan dr hambaNYA yang memohon pertolongan.. :)

No comments:

Post a Comment